Ak sa Vám email nezobrazuje správne, zobrazte si ho v prehliadači.
Newsletter 07/2020
Ďakujeme
Školský rok 2019/2020 bol náročnejší ako ostatné a bol aj výzvou. Ukázal nám koľko toho ešte musíme pre lepšie školstvo zmeniť, no zároveň pomohol pochopiť v čom všetkom spočíva práca učiteľov.
Ďakujeme našim partnerom, učiteľom aj žiakom za podporu a zapojenie sa do našich vzdelávacích programov a projektov v uplynulom školskom roku. Skúsenosť s naším zážitkovým vzdelávaním malo 26 218 žiakov, 995 učiteľov a 985 škôl, ktorým pomáhalo spolu 914 konzultantov.
Pomáhame vzdelávať Slovensko aj z domu a preto sme pripravili počas obdobia zatvorených škôl pre učiteľov, rodičov aj verejnosť 10 webinárov a sprístupnili 8 aktivít, 2 kvízy a 3 učebnice. Naše online učebnice zvládli nápor žiakov učiacich sa z domu a učiteľov, ktorí ich prácu kontrolovali. Za 28 rokov už máme viac ako 388 000 absolventov.
Želáme vám príjemné a bez obmedzení trvajúce letné prázdniny.
Tím JA Slovensko
Mimoriadne schopnosti lídra
Aj študenti môžu svojou činnosťou pozitívne ovplyvniť výsledky svojho tímu, byť tímovými hráčmi, mať líderské schopnosti, entuziazmus a byť ochotní sa podeliť o svoje skúsenosti. Presne takýchto jedincov hľadala odborná porota súťažnej kategórie Veľtrhu študentských talentov Manpower Leadership Award.
Všetci zapojení súťažiaci boli súčasťou programu Aplikovaná ekonómia a jej študentských firiem, kde tieto schopnosti mohli aj prakticky preukázať a ďalej rozvíjať. Partnerom súťažnej kategórie je spoločnosť ManpowerGroup Slovensko.
Rozvoj podnikavosti patrí medzi naše dlhodobé ciele. A ako to naučiť žiakov čo najlepšie ak nie priamo na vlastnej koži? Vďaka študentským firmám spoznajú svet podnikania, vyskúšajú si plánovanie, tímovú prácu, aj svoje organizačné schopnosti. To, že naši absolventi sa vo svete nestratia dokázalo aj 6 študentských firiem na TOP finále s ich zaujímavými podnikateľskými nápadmi. Hlavným partnerom TOP finále je spoločnosť AT&T Global Network Services Slovakia.
Aj keď výber nebol ľahký odborná porota posúdila a nakoniec vybrala troch víťazov, z ktorých nás bude ten prvý reprezentovať na svetovom finále Company of the Year Competition. Pozrite si prezentácie zapojených tímov a víťazov.
Za podpriemernými výsledkami slovenských žiakov v oblasti finančnej gramotnosti je aj nedostatok záujmu zo strany dospelých. Finančná gramotnosť nie je len o peniazoch a nie je to absolútny stav. Ukončením formálneho vzdelávania v škole by toto vzdelávanie skončiť nemalo. Je potrebné ho rozvíjať po celý náš život a bez ohľadu na našu aktuálnu finančnú situáciu.
Vzdelávací program Viac ako peniaze ponúka školám efektívny spôsob ako pomôcť žiakom túto úroveň zvýšiť. Výsledky testovania žiakov zapojených do tohto programu hovoria, že sa ich finančná gramotnosť po absolvovaní programu zvýšila o 61 %.
Prečítajte si celý článok o stave finančnej gramotnosti a spôsobe ako ju zlepšiť.
To, že Slováci majú svetové nápady dokázala aj naša študentská firma REN z Gymnázia, Poštová v Košiciach. So svojim ekologickým tuhými čističom TUČI vyhrali svetové finále súťaže Social Innovation Relay, ktoré partnerom je spoločnosť NN. Ich nápad postúpil spomedzi top 10 slovenských študentských firiem, ktoré porotu zaujali svojim sociálnym rozmerom podnikania. Išlo totiž o jedno z hlavných kritérií súťaže.
Súťaž Social Innovation Relay, ktorú pravidelne realizujeme, dáva priestor práve inovatívnym nápadom stredoškolákov a učí ich, že podnikanie môže byť sociálne a úspešné zároveň.