Company of the Year 2012 - Bukurešť - AIM

19. - 22. júla 2012 v rumunskej Bukurešti prebiehal 23. ročník najväčšej európskej súťaže študentských spoločností zakladaných v rámci vzdelávacích programov Junior Achievement - Company Competition of The Year 2012.

V konkurencii 31 krajín súťažil aj tím slovenských študentov z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach, zo  študentskej spoločnosti AIM, ktorý získal v hlavnej kategórii 3. miesto a zopakoval tak vlaňajšie historicky prvé ocenenie v tejto prestížnej súťaži.

Matej Šelepský, Michal Zbojovský, Juliana Humeňuková a Tereza Spišáková, ktorí v Bukurešti reprezentovali študentskú spoločnosť Aim získali ocenenie so svojím produktom - energetickou čokoládou. Mladým podnikateľom sa podarilo presvedčiť porotu zloženú z ľudí prevažne z biznis prostredia o sile ich produktu, marketingu a obchodov, ktoré sa im podarilo počas školského roka rozbehnúť. Porota ocenila ich tímového ducha a posunula ich na  celkovo tretie miesto ako jedinú odmenenú krajinu zo strednej a  východnej Európy, za Izrael a celkových víťazov Írsko.

Viac informácií o programe a kritériách nájdete na webovej stránke súťaže.

„Som neuveriteľne hrdá a šťastná. Uspieť na tak prestížnej súťaži pod tlakom tak veľkej konkurencie je niečo neopísateľné. Verím, že mojim študentom sa vďaka predmetu Aplikovaná ekonómia otvorili nové možnosti a ukázalo im to, že ak vynaložia dostatok námahy a budú veriť sebe, svojim schopnostiam a budú ochotní sa učiť od  skúsenejších, nič nie je nemožné.“ Eva Vanečková, učiteľka programu Aplikovaná ekonómia, Gymnázium Poštová, Košice.

JA-YE Europe Company Competition je vrcholným podujatím školského roka, medzinárodnou súťažou študentských spoločností náročnou na prípravu aj samotnú prezentáciu.

Študenti sú hodnotení odbornou porotou v  oblastiach marketingových a predajných stratégií, celkového výsledku podnikania, záverečnej správy, prezentácie spoločnosti a tímu a  samozrejme sa hodnotí aj kvalita, úžitkovosť a inovatívnosť samotných produktov či služieb. Súťaž prebieha počas troch dní v niekoľkých fázach. Odborná porota hodnotí tímy počas verejnej prezentácie, ktorá prebieha na pódiu pred porotou a účastníkmi súťaže a počas trvania samotného veľtrhu. Súčasťou hodnotenia sú aj individuálne pohovory súťažiacich tímov s odbornou porotou.

Vzhľadom na náročnosť prípravy na súťaž aj vysoké nároky na reprezentáciu, kritériami na výber študentskej spoločnosti, ktorá zastupovala Slovensko boli:

  • inovatívny a dobre prezentovateľný produkt, konkurencieschopný na medzinárodnom trhu,
  • pripravenosť a zvládnutie prezentácie činnosti študentskej spoločnosti aj tímu v anglickom jazyku na výbornej úrovni,
  • úroveň prezentačných materiálov a výsledky činnosti študentskej spoločnosti.