Ako podporovať aktivity JA Slovensko?

Zatvoriť


Neexistujú problémy, len situácie vyžadujúce pozornosť

Jakub Čupka - Creative Director GALTON Brands, Co-founder PurpleSmith, Branding consultant SBA

Jakub po skončení strednej školy pokračoval vysokoškolským štúdiom v oblasti ekonómie a manažmentu, ktoré po absolvovaní bakalárskeho štúdia v magisterských ročníkoch vymenil za marketing na UKF. Počas vysokej školy pracoval ako freelance copywriter pre rôzne značky a následne ako junior v agentúre. Po skončení vysokej školy nastúpil ako fulltime copywriter do agentúry GALTON Brands. Aktuálne má na starosti celý kreatívny tím a konzultantskú činnosť v oblasti brandbuildingu. Počas svojej doterajšej kariéry pracoval pre značky Forbes, ZSE, Billa, Kooperativa, Resco, ČSOB, Ledvance či GSK. Koncom minulého roka založil spolu s partnermi produkčnú spoločnosť PurpleSmith, ktorá sa venuje najmä tvorbe fotografií a videa.

 
Aká je tvoja super schopnosť?

V súčasnosti sa venujem najmä komplexnému budovaniu značiek, prioritne (nie však výlučne) pre klientov z domáceho trhu. Časť pozornosti však sústredím aj na prebiehajúci rebranding agentúry GALTON Brands, aktiváciu nášho nového produkčného štúdia PurpleSmith a konzultantskej činnosti na pôde Slovak Business Agency.

 

V čom ti Junior Achievement pomohol?

Organizácia Junior Achievement ma naučila robiť veci navyše a neuspokojiť sa s priemernosťou. Zároveň je to dobrá škola tímovej komunikácie, leadershipu a schopnosti prebrať zodpovednosť za iných ľudí a nové situácie.

 

Čo by si odporučil terajším žiakom?

Odporučil by som im vzdelávať sa najmä v mäkkých zručnostiach (komunikácii, time-manažmente a riadení) psychológii a rozvoji kreativity. Zmeny trhu najmä z pohľadu digitalizácie a robotiky nám ukazujú, že rutinné/operatívne činnosti čoskoro nahradia technológie, ale inovatívne nápady budú ešte dlho v réžii nás ľudí. Zároveň je vždy jednoduchšie absolventa naučiť hardskill činnosti ako to, aby bol aktívny, zodpovedný, pozorný alebo empatický. Tieto aspekty musí mať človek z časti v sebe a neustále na nich pracovať.

 

Čo robíš, keď sa ti nedarí a keď strácaš vieru v to čo robíš?

Jeden z našich klientov, ktorý sa zaoberá klinickou a behaviorálnou psychológiou, mi raz povedal, že neexistujú problémy, len situácie vyžadujúce pozornosť. Týmto heslom sa snažím riadiť a skôr hľadať spôsoby, ako dôvody a výhovorky. Nie všetko vždy ide podľa môjho plánu, ale najdôležitejšie je vydržať.

 

Business Fun Fact

Vždy som rád počúval príbehy podnikateľov. Dnes ma živí práve schopnosť počúvať a transformovať zachytené myšlienky a ambície do reči, ktorej rozumie verejnosť aj ich zákazníci.